"...U stóp małego człowieka olbrzymi ocean wiedzy burzy się i faluje. Aby przebyć ów ocean, musi wykonać trzy kroki, które doprowadzą go na ekscytujące terytoria geniuszu. Te trzy kroki, to twórcza ciekawość, pobudzona wyobraźnia i samodzielność." - Shakuntala Devi
Dlaczego należy rozpocząć naukę języka angielskiego już w przedszkolu?
Jak mawiał Konfucjusz nawet najdłuższa podróż zaczyna się od jednego kroku.
"Indywidualizacja wczesnoszkolnego nauczania w glottodydaktyce współczesnej" /fragmenty/
…Indywidualne nauczanie jest korzystnym rozwiązaniem pod względem edukacyjnym, gdy dbamy o wieloaspektywny rozwój dziecka.
Nauczyciel, który w realizacji procesu dydaktycznego wzoruje się na pozytywnych relacjach rodziców z dziećmi, będzie starał się rozwijać obszary indywidualnych zainteresowań ucznia. Swoją współpracę z uczniem będzie opierał na głębokiej więzi interpersonalnej między dzieckiem a nauczycielem.
Relacja nauczyciela i ucznia oparta na zaufaniu i przyjaźni powinna owocować poznaniem obszaru osobistych zainteresowań ucznia i formowaniem możliwie najlepszej metody kształcenia.
Nie należy przy tym zapominać o rozwoju społecznym jednostki. … edukacja powinna przygotować ucznia do funkcjonowania we współczesnym świecie, który wkroczył w epokę informatyczną.
"The earlier the foreign language is introduced the greater the likelihood of success" - mgr Oliwia Słowińska - Szych
The world seems to be shrinking very fast as international barriers break down and people can more easily contact with other cultures and languages through travel, communication and new technology.
English now has official status in sixty countries and an important position in twenty more countries.
Pressure to introduce early learning has often come from parents who strongly believe that having English as a tool will benefit their children greatly by giving them more opportunities to gain economic and educational advantages.
"The challenge of teaching children"
- mgr Oliwia Słowińska - Szych
Teaching young learners a foreign language is one of the most difficult and challenging tasks.
Needless to say, the role of the teacher in moulding pupils’ learning habits is obviously invaluable.
He is not only a role model, but also an organizer and participant of children’s activities.
Thus, being responsible for raising children’s motivation and enthusiasm, the teacher should be familiar with his students’ interests and fancies, basing the teaching on the skills and instincts they bring to the classroom.
"Children’s motivation – one of the key factors"
- mgr Lila Bitson - Klinkosz
Among many other factors, such as the child’s age, first language literacy, and personality, motivation seems to be one of the key factors influencing the effectiveness in acquiring a foreign language.
Children are enthusiastic and lively as learners, but they can also lose interest quite quickly. That is why motivation while learning a foreign language is very important. When there is no motivation, the brain is blocked for new impulses.
When children acquire their native language, meaningful input, practice, and interaction are constrained by the stage of their own cognitive, social and emotional development. Different achievements are possible at different stages: language learning is determined by their development and maturity (Rebok 1987; Dakowska 2005).